Οι ταξιδιώτες αναζητούν βαθύτερες εμπειρίες | Τι δείχνει η έρευνα της Minor Hotels

Σύμφωνα με τα ευρήματα, οι ταξιδιώτες πλέον δεν αρκούνται στην επιλογή ενός προορισμού. Επιζητούν ιστορίες, γνήσιες ανθρώπινες επαφές και ουσιαστική σύνδεση με τις τοπικές κουλτούρες – μια τάση που διαμορφώνει νέες απαιτήσεις για τη φιλοξενία διεθνώς. «Το trend report αποκαλύπτει μια αυξανόμενη διάθεση για αυθεντική εμπλοκή και πιο συνειδητές ταξιδιωτικές επιλογές», σημειώνει ο Group CEO της Minor International, Dillip Rajakarier, τονίζοντας ότι για τον όμιλο αποτελεί πρόσκληση για δημιουργία εμπειριών με έμφαση στην ευεξία και το πολιτιστικό βάθος.

Ισχυρή ταξιδιωτική πρόθεση για το 2026

Παρά την οικονομική αβεβαιότητα, οι ταξιδιώτες δείχνουν αποφασισμένοι να συνεχίσουν να ταξιδεύουν. Το 94% των συμμετεχόντων δηλώνει ότι θα ταξιδέψει όσο ή περισσότερο σε σχέση με το 2025, ενώ ένας στους τρεις σχεδιάζει περισσότερα ταξίδια. Αντίστοιχο ποσοστό (94%) θα διατηρήσει ή θα αυξήσει τον ταξιδιωτικό προϋπολογισμό του, με το 47% να δηλώνει έτοιμο να δαπανήσει περισσότερα. Η διάθεση για ταξίδια είναι ακόμη εντονότερη στη high-end αγορά: το 61% των luxury travellers προβλέπει αύξηση των ταξιδιών του το 2026.

Προτεραιότητα στην ποιότητα – όχι στην ποσότητα

Οι ταξιδιώτες δίνουν έμφαση σε εμπειρίες με προσωπική αξία. Αν και αισιόδοξοι, παραμένουν προσεκτικοί: η προσιτότητα επηρεάζει τις αποφάσεις του 53%, η εποχικότητα το 42%, ενώ η ευκολία μετακίνησης και ο χρόνος αποτελούν καθοριστικούς παράγοντες (40%).

Η βραχυπρόθεσμη οργάνωση ταξιδιών ενισχύεται: πάνω από τους μισούς (53%) κάνουν κράτηση σε διάστημα έως τριών μηνών πριν την αναχώρηση. Οι επίσημες ιστοσελίδες ξενοδοχείων παραμένουν το βασικό εργαλείο προγραμματισμού (80%), ξεπερνώντας τις προσωπικές συστάσεις (35%) και τους OTAs (29%). Παράλληλα, 12% δηλώνει ότι χρησιμοποιεί πλέον και generative AI chatbots.

Ταξίδια με παρέα – Η ανθρωποκεντρική διάσταση της εμπειρίας

Το 2026 αναμένεται να είναι χρονιά του «συνεπιβάτη». Σχεδόν όλοι σκοπεύουν να ταξιδέψουν με παρέα – κυρίως με σύντροφο (66%), οικογένεια (46%) ή φίλους (32%). Το ποιοτικό χρόνο προτάσσει το 86% κατά τον σχεδιασμό ενός leisure ταξιδιού.

Οι πιο ουσιαστικές κοινές εμπειρίες είναι οι απλές: φαγητό (67%), χαλάρωση (54%) και πολιτιστικές δραστηριότητες (55%). Μάλιστα, οι μισοί ταξιδιώτες (56%) επιθυμούν δραστηριότητες μόνο εντός της δικής τους παρέας, δείχνοντας προτίμηση στη «κλειστή» κοινωνικότητα.

Αναζήτηση ηρεμίας και προσωπικού χώρου

Ακόμη και όταν ταξιδεύουν με άλλους, οι ταξιδιώτες αναζητούν στιγμές μοναχικότητας. Το 71% θεωρεί σημαντικό να αποσυνδεθεί από τεχνολογία και εργασιακό άγχος κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Η ευεξία ενισχύεται ως πυλώνας ταξιδιωτικής εμπειρίας: το 44% θέλει να ενσωματώσει περισσότερη mindfulness, ποσοστό που φτάνει το 73% σε όσους ήδη ακολουθούν πρακτικές wellbeing.

Οι spa θεραπείες παραμένουν η δημοφιλέστερη επιλογή (75%), ενώ οι δράσεις στη φύση (59%) και η άσκηση (49%) ακολουθούν. Ένας στους τρεις (37%) δηλώνει ότι αφιερώνει χρόνο «για τον εαυτό του» ακόμη και σε ομαδικά ταξίδια.

Γεύση και πολιτισμός – Η αυθεντικότητα ως μαγνήτης

Για το 85% των ταξιδιωτών, η κουλτούρα ενός τόπου ανακαλύπτεται πρωτίστως μέσω του φαγητού, ενώ η αρχιτεκτονική (71%) και η φύση (65%) συμπληρώνουν το τρίπτυχο. Το 83% επηρεάζεται από τον βαθμό τοπικής εμπλοκής, ενώ 79% επιλέγει την ανεξάρτητη εξερεύνηση έναντι των οργανωμένων επισκέψεων.

Το 76% δηλώνει ότι θα επιστρέψει σε έναν προορισμό εφόσον νιώσει προσωπικό δέσιμο μαζί του, υπογραμμίζοντας τη σημασία της αυθεντικότητας.

Στροφή σε υπεύθυνες επιλογές φιλοξενίας

Η βιωσιμότητα μετατρέπεται σε ισχυρό κριτήριο επιλογής. Το 47% λαμβάνει υπόψη το sustainability profile ενός ξενοδοχείου, ενώ πάνω από τους μισούς δηλώνουν ότι περιβαλλοντικές, πολιτιστικές και κοινωνικές πρωτοβουλίες ενισχύουν τη σύνδεσή τους με τον προορισμό.

Οι ταξιδιώτες αναζητούν πλέον brands που όχι μόνο υιοθετούν υπεύθυνες πρακτικές αλλά και τους καθοδηγούν σε πιο συνειδητές επιλογές.