Οι ταξιδιώτες σήμερα επανεξετάζουν την προσέγγισή τους στα ταξίδια, αναζητώντας πολυδιάστατες εμπειρίες που τους αγγίζουν συναισθηματικά, διαπροσωπικά και πνευματικά, σε σχέση με τα παραδοσιακά ταξίδια, με το 94% να σχεδιάζει να ταξιδέψει το ίδιο ή περισσότερο το 2026, παρά την οικονομική αβεβαιότητα, όπως αποκαλύπτει η έκθεση της Minor Hotels για τις ταξιδιωτικές τάσεις του 2026, με τίτλο “Travelling Deeper: A Search for Lasting Connection” (Ταξιδεύοντας βαθύτερα: Αναζητώντας μόνιμες σχέσεις).
Η έκθεση υπογραμμίζει τη μετάβαση από τα παραδοσιακά ταξίδια, που εστιάζουν στους προορισμούς, σε ταξίδια που δίνουν προτεραιότητα στις σχέσεις με άλλους ανθρώπους, με τον εαυτό μας και με τους προορισμούς που επισκεπτόμαστε. Αυτή η αλλαγή στη φιλοσοφία των ταξιδιωτών ωθεί τα ξενοδοχεία να προχωρήσουν, πέρα από την απλή παροχή υπηρεσιών, και να επικεντρωθούν στην παροχή βοήθειας στους επισκέπτες να ανακαλύψουν το ουσιαστικό νόημα και τη βαθύτερη σύνδεση με τα ταξίδια τους.
“Οι σημερινοί ταξιδιώτες δεν επιθυμούν απλώς να ταξιδέψουν σε διάφορους προορισμούς, αλλά και να ζήσουν ιστορίες, να δημιουργήσουν σχέσεις και να βρουν νόημα. Η έκθεση μας για τις νέες τάσεις αποκαλύπτει μια αυξανόμενη επιθυμία για αυθεντικές εμπειρίες και συνειδητές ταξιδιωτικές επιλογές. Για την Minor Hotels, αυτό αποτελεί μια πρόσκληση να συνεχίσουμε να δημιουργούμε εμπειρίες που δίνουν προτεραιότητα στην ευημερία και το πολιτισμικό περιεχόμενο, εξασφαλίζοντας ότι κάθε ταξίδι προσφέρει κάτι πραγματικά αξέχαστο”, δηλώνει ο Dillip Rajakarier, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Minor International και της μητρικής εταιρίας Minor Hotels.
Περισσότερα ταξίδια στα πλάνα των ταξιδιωτών
Σύμφωνα με τα ευρήματα της έκθεσης, παρά τις συνεχιζόμενες οικονομικές προκλήσεις, το 94% των ερωτηθέντων σχεδιάζει να ταξιδέψει εξίσου ή περισσότερο το επόμενο έτος και το ένα τρίτο να προτίθεται να πραγματοποιήσει περισσότερα ταξίδια από ό,τι το 2025. Ομοίως, το 94% αναμένει να διατηρήσει ή να αυξήσει τις δαπάνες για ταξίδια, συμπεριλαμβανομένου του 47% που σχεδιάζει να αυξήσει τον ταξιδιωτικό προϋπολογισμό του. Οι luxury ταξιδιώτες δείχνουν ακόμη μεγαλύτερο ενθουσιασμό, με το 61% να προβλέπει αύξηση των ταξιδιών του το 2026.
Η ποιότητα και τα ταξίδια με συντροφιά στο επίκεντρο
Η έκθεση αναφέρει ότι οι ταξιδιώτες δίνουν προτεραιότητα στην ποιότητα, έναντι της ποσότητας, αναζητώντας εμπειρίες που προσφέρουν προσωπική αξία.
Ενώ οι ταξιδιώτες παραμένουν αισιόδοξοι για το επόμενο έτος, η οικονομική προσιτότητα εξακολουθεί να είναι ο κύριος παράγοντας που διαμορφώνει τα ταξιδιωτικά τους σχέδια για το 53% των ερωτηθέντων, ακολουθούμενη από την εποχικότητα (42%), την ευκολία μετακίνησης (40%) και τον χρόνο (40%).
Πάνω από το ήμισυ των ταξιδιωτών (53%) κάνουν κράτηση για τα ταξίδια τους τρεις μήνες πριν την αναχώρηση, με τις επίσημες ιστοσελίδες ξενοδοχείων να επικρατούν ως το πιο αξιοποιήσιμο εργαλείο προγραμματισμού για το 80% των ταξιδιωτών, μπροστά από τις προσωπικές συστάσεις (35%) και τα διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία (OTAs)(29%). Ταυτόχρονα, οι αναδυόμενες τεχνολογίες, όπως τα generative AI chatbots, χρησιμοποιούνται πλέον από το 12% των ταξιδιωτών.
Τα ταξίδια με παρέα θα κυριαρχήσουν το 2026, με σχεδόν όλοι να σχεδιάζουν να ταξιδέψουν με παρέα -με τους συντρόφους να προηγούνται με ποσοστό 66%, την οικογένεια να ακολουθεί με 46% και τους φίλους να βρίσκονται στην τρίτη θέση με 32%.
Εν τω μεταξύ, ο ποιοτικός χρόνος έχει τη μεγαλύτερη σημασία, με το 86% να τον αναφέρει ως βασική προτεραιότητα κατά τον προγραμματισμό των ταξιδιών αναψυχής.
Όσον αφορά τις πιο σημαντικές, κοινές εμπειρίες είναι και οι πιο απλές, με το 67% να επιλέγει το φαγητό με παρέα, το 54% την χαλάρωση και το 55% τις πολιτιστικές δραστηριότητες. Επίσης, υπάρχει μια σαφής προτίμηση για τη διατήρηση των δραστηριοτήτων εντός της παρέας, με πάνω από τους μισούς ταξιδιώτες (56%) να επιλέγουν ομαδικές δραστηριότητες αποκλειστικά με τους ταξιδιωτικούς τους συντρόφους.
Προσωπικό χρόνο και “απεξάρτηση” από την τεχνολογία επιζητούν οι ταξιδιώτες
Ακόμη και στα ομαδικά ταξίδια, οι ταξιδιώτες δημιουργούν τις συνθήκες για να απολαύσουν χρόνο με τον εαυτό τους, απομόνωση και επαφή με τη φύση. Το 71% των συμμετεχόντων στην έκθεση συμφωνεί ότι το να αποσυνδεθούν από την τεχνολογία, να διακόψουν την επικοινωνία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή την εργασία κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους είναι σημαντικό για την προσωπική τους ευεξία.
Σύμφωνα με τα ευρήματα, περίπου το 40% σχεδιάζει να ενσωματώσει περισσότερη ευεξία ή mindfulness στα ταξίδια του, ποσοστό που αυξάνεται στο 73% μεταξύ εκείνων που, ήδη, ασχολούνται με πρακτικές ευεξίας. Οι θεραπείες σπα είναι η κορυφαία επιλογή για το 75%, ακολουθούμενες από τις εμπειρίες στη φύση(59%) και άσκηση (49%).
Περισσότερο από το ένα τρίτο, ή το 37%, αναφέρει ότι αφιερώνει χρόνο για τον εαυτό του ακόμα και όταν ταξιδεύει με άλλους.
Φαγητό, πολιτισμός και αυθεντικότητα στο “στόχαστρο”
Η κουλτούρα ενός τόπου ανακαλύπτεται, κυρίως, μέσω του φαγητού για το 85% των ταξιδιωτών και ακολουθούν η αρχιτεκτονική (71%) και η φύση (65%). Η εμβάθυνση στην τοπική κουλτούρα επηρεάζει την επιλογή προορισμού για το 83% των ταξιδιωτών, ενώ το 79%προτιμά την ανεξάρτητη εξερεύνηση ενός προορισμού και το 44% επιλέγει ξεναγήσεις, για να νιώσει “μέρος” του τοπικού τρόπου ζωής.
Η σημασία που δίνεται στην αυθεντικότητα τροφοδοτεί μια βαθύτερη συναισθηματική σύνδεση και, όταν αυτή επιτυγχάνεται, το 76% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι θα επιστρέψει σε έναν προορισμό επειδή ένιωσε μια προσωπική σύνδεση με αυτόν.
Η βιωσιμότητα σημείο αναφοράς στην επιλογή διαμονής
Η βιωσιμότητα αποτελεί σημείο αναφοράς για τους ταξιδιώτες, με το 47% να δηλώνει ότι το προφίλ ενός ξενοδοχείου σε θέματα βιωσιμότητας επηρεάζει την επιλογή διαμονής τους. Η πλειοψηφία συμφωνεί ότι οι περιβαλλοντικές, πολιτιστικές και κοινωνικές πρωτοβουλίες ενισχύουν τη σύνδεσή τους με έναν προορισμό, είτε πρόκειται για ξενοδοχεία πόλης (53%) είτε για θέρετρα (54%). Οι ταξιδιώτες αναζητούν όλο και περισσότερο brands που εκπαιδεύουν, καθοδηγούν και επιτρέπουν συνειδητές επιλογές.
ΠΗΓΗ: money-tourism.gr




